KLİNİK ENTERAL PARENTERAL NÜTRİSYON DERNEĞİ

Osman Abbasoğlu (2019 – 2021)

29 Mart 2019’da yapılan genel kurulumuzda seçilen yönetim kurulu 2019-2021 yılları arasında görev yaptı. Yönetim kurulunda Osman Abbasoğlu, Murat Gündüz, Mutlu Doğanay, Kutay Demirkan, Güzin Tümer, Kürşat Gündoğan, Sezin Akman yer aldı. Yönetim Kurulu ilk toplantısında görev dağılımı yaparak başkan olarak Osman Abbasoğlu, 2. Başkan olarak Mutlu Doğanay, sekreter olarak Murat Gündüz ve sayman olarak da Kutay Demirkan görevlendirildi.

Kasım 2019’da Dünya Nütrisyon Günü kapsamında 21 şehir, 39 hastane ve 3521 hasta ile yapılan ayaktan hastanelere başvuran hastalarda malnütrisyon sıklığı çalışması oldu. Bu çalışmada polikliniklere başvuran hastalarda malnütrisyon sıklığı %19 olarak bulundu. Çalışma sonuçları 2020 ESPEN Kongresinde poster olarak sunuldu.

Gençleri desteklemek amacıyla, “KEPAN Genç Akademisyen/Klinisyen Çalışma Grubu” oluşturuldu. Bu grup ilk toplantısını 7 Şubat 2020 tarihinde 30 katılımcı ile Ankara’da yaptı. Bu toplantının sonuç bildirgesinde KEPAN’ın çok merkezli araştırmalar yapmasının önemi vurgulandı. Bu grup daha sonra çevrimiçi olarak çalışmalarına devam etti.

“Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde  Malnütrisyon Farkındalığı” (GROW2) projesi kapsamında 17 Haziran 2019 – 28 Şubat 2020 tarihleri arasında Ankara, İzmir, Kayseri, Adana ve Samsun’da 11 toplantı ile birinci basamak sağlık hizmetlerinde çalışan 993 katılımcıyla yarım günlük eğitim toplantıları gerçekleştirildi.

Kayseri’de 8-9 Kasım 2020 tarihlerinde 278 öğrencinin katılımı ile 4. KEPAN Öğrenci Kongresi yapıldı.

14 Temmuz 2020’de KEPAN instagram sayfası açıldı.

“KEPAN Diyetisyenlerle Buluşuyor”, “Vaka Toplantıları”, “Bölgesel Toplantılar” adı altında ve diğer derneklerle ortak toplantılar şeklinde toplam 9 etkinlik yapıldı.

Ankara Onkoloji Hastanesi ile 4 Aralık 2019 tarihinde Onkoloji Hastalarında Nütrisyon Hemşireliği Kursu düzenlendi.

Ankara ve İstanbul Şehir Toplantılarına toplam 11 canlı, 2 çevrimiçi toplantı ile devam edildi.

Çeviri Editörlüğünü Kubilay Demirağ’ın yaptığı “Klinik Nütrisyonun Temelleri” kitabının (Mavi Kitap) 5. Baskısı yapıldı.

KEPAN Rehberleri Projesi’ne başlandı. Bu amaçla 24 Mayıs 2019’da yapılan toplantıda “Oral Tamamlayıcı Beslenme Ürünleri Rehberi” için Gülistan Bahat Öztürk, “Enteral Beslenme Rehberi” için Haldun Gündoğdu, “Parenteral Beslenme Rehberi” için Ferda Kahveci yürütücü olarak görevlendirildi. Daha sonra “Enteral Nütrisyon Rehberi” yürütücülüğünü Mutlu Doğanay üstlendi. COVID 19 salgınının iş yoğunluğunu arttırması nedeni ile projenin tamamlanması ve yayınlanması bu yönetim kurulu görev süresi içinde bitirilemedi.

ESPEN’in önemli bir üyesi olan KEPAN’ın PENSA’ya üye olmasının ilişkiler açısından yararlı olacağı düşüncesi ile PENSA’ya üyelik başvurusu yapıldı ve KEPAN 8 Ekim 2021’de PENSA’ya üye olarak kabul edildi.

COVID 19 salgının Mart 2020’den itibaren tüm yaşamımızı etkilemesi nedeni ile bu tarihten sonra canlı toplantılar yapılamadı. Buna karşın KEPAN, toplam 8308 kişinin katıldığı 14 webinar düzenleyerek eğitim çalışmalarını sürdürdü.

Bu dönemin en önemli faaliyetlerinden bir de “Nütrisyon Destek Birimleri Akreditasyon Programı” girişimi oldu. 12 Mart 2020 tarihinde yapılan Yönetim Kurulu toplantısında bu konu değerlendirilerek bir yönerge hazırlanmasına başlandı. Bu amaçla geniş bir çalışma grubu oluşturuldu.

Yine COVID 19 salgını nedeni ile KEPAN 2021 Kongresi 12-14 Mart 2021 tarihlerinde çevrimiçi olarak yapıldı. Üç salon şeklinde yapılan kongreye 1356 kayıt oldu. En yüksek katılımlı toplantıda 963 çevrimiçi katılımcı vardı.