Derneğimizin bu dönemde başlattığı bilimsel etkinliklerden ilki olan "2011 Güz Okulu", 18 - 20 Kasım 2011 tarihlerinde Antalya, Concorde Otel'de yapıldı. Radyasyon Onkolojisi alanına yönelik olarak düzenlenen etkinliğe öğretim üyesi, uzman ve asistanlardan oluşan 24 kişilik bir grup katıldı. Program Cuma günü saat 17.00'de başladı ve Pazar günü 12.00'de tamamlandı.
Bilimsel Program:
18 Kasım 2011, Cuma
Saat |
Konu |
Anlatan |
17.00-17.30 |
Açılış – KEPAN aktivitelerinin tanıtımı |
Haldun Gündoğdu |
17.30-18.00 |
Eğitim öncesi değerlendirme |
|
18.00-18.45 |
Malnütrisyon ve önemi |
Haldun Gündoğdu |
18.45-19.15 |
Kanser kaşeksisinde tükenmenin mekanizmaları |
Hale Akpınar |
19 Kasım 2011, Cumartesi
Saat |
Konu |
Anlatan |
9.00-9.30 |
Kanser anoreksisinin mekanizması |
Sinan Ersin |
9.30-10.00 |
Kemoterapinin GİS’e toksik etkilerinin modülasyonu |
Hasan Özen |
10.00-10.30 |
Radyoterapinin beslenme durumuna etkisi |
Derya Hopancı Bıçaklı |
10.30-10.45 |
ARA |
|
10.45-11.15 |
Beslenme durumunun değerlendirilmesi; NRS-MNA |
Fatma Çelik |
11.15-11.45 |
Nütrisyon desteğinde temel ilkeler |
Mehmet Uyar |
11.45-12.30 |
Enteral nütrisyon |
Sedat Boyacıoğlu |
12.30-14.00 |
YEMEK |
|
14.00-14.30 |
Radyoterapi sırasında oral suplemanların kullanımı |
Diclehan Kılıç |
14.30-15.15 |
Parenteral Nütrisyon |
Hülya Sungurtekin |
15.15-15.30 |
ARA |
|
15.30-16.00 |
Kanserde konvansiyonel nütrisyon desteğinin sınırlamaları |
Haldun Gündoğdu |
16.00-16.30 |
Kanser kaşeksisinde farmakolojik ve multimodal tedavi |
Sinan Ersin |
16.30-16.45 |
ARA |
|
16.45-17.15 |
Kanserden korunmada beslenme |
Diclehan Kılıç |
17.15-18.00 |
Kanser için kılavuzlardaki nütrisyon önerileri |
Erkan Öztürk |
20 Kasım 2011, Pazar
Saat |
Konu |
Anlatan |
9.00-11.00 |
İnteraktif olgu çalışmaları |
Kılıç-Bıçaklı-Gündoğdu |
11.00-11.15 |
ARA |
|
11.15-12.30 |
Sorular, tartışma – Eğitim sonu değerlendirme |
Haldun Gündoğdu |
Katılımcıların başında sonuna kadar büyük bir dikkatle izlediği oturumlarda bir taraftan "nütrisyon desteğinin temel konuları" işlenirken, aynı zamanda alana yönelik spesifik konular üzerinde de konuşuldu. Özellikle olgu tartışmalarında herkesin katıldığı interaktif ortam ilk iki günde didaktik işlenen konuların pekişmesini sağladı.
Eğitim öncesi ve sonrasın yapılan "kendi kendini değerlendirme" etkinliğinin yorumu, katılımcıların başlangıca göre ortalama %50 daha iyi durumda olduğunu gösterdi.
Sonunda hem katılımcılar hem de hedefine ulaşan bir etkinliği gerçekleştiren KEPAN Yönetim Kurulu mutlu olarak ayrıldı.
KEPAN Derneği Yönetim Kurulu olarak etkinliğe katkısı olan tüm hocalarımıza şükranlarımızı sunarız.